Kampania Programmatic

Kampania Programmatic

Programmatic to forma reklamy, w której reklamodawcy licytują zasoby reklam i wygrywa osoba, która zaoferuje najwyższą cenę. Kampania Programmatic zwykle polega na zbieraniu danych od użytkowników sieci, a następnie wykorzystywaniu tych informacji do kierowania określonych reklam do określonych użytkowników.

Praktyka kupowania odbiorców jest stosowana w marketingu od dłuższego czasu, ale kampanie RTB sprawiły, że jest ona bardziej wydajna i opłacalna.

Ta skuteczna metoda jest widoczna w różnych firmach, które mocno przyjęły tę formę reklamy. Technologia jest również niezbędna dla firm, które muszą zbierać dane użytkowników z aplikacji internetowych lub witryn w celu wyświetlania im odpowiednich reklam.

Kampanie Programmatic bardzo różnią się od tradycyjnych kampanii marketingowych online. Wcześniej agencje reklamowe musiały poświęcić dużo czasu i wysiłku na planowanie i realizację tego typu kampanii za pomocą tradycyjnych mediów. Wraz z pojawieniem się zautomatyzowanego kupowania reklam, reklamodawcom łatwiej było zaangażować się w kampanię RTB.

W tym rozdziale zobaczysz, jak działa kampania programmatic i jak RTB zmienił oblicze reklamy. Zobaczysz także, jak RTB wpłynął zarówno na świat biznesu, jak i sferę marketingu.

RTB, czyli licytowanie w czasie rzeczywistym, to giełda reklam, która ma na celu kojarzenie kupujących ze sprzedawcami w celu kupowania i sprzedawania reklam online. Chociaż koncepcja RTB istnieje już od jakiegoś czasu, staje się coraz bardziej popularna ze względu na wzrost zautomatyzowanego kupowania. Dzięki RTB reklamy są kupowane i sprzedawane w ciągu kilku sekund od wyświetlenia w określonej witrynie lub aplikacji.

RTB jest często używany w reklamie cyfrowej, ale może mieć również wpływ na inne obszary, takie jak reklama telewizyjna i radiowa. Dzieje się tak, ponieważ RTB daje reklamodawcom możliwość proaktywnego reagowania na ich kampanie, oferując większą elastyczność niż tradycyjne reklamy, w których zmuszeni są poczekać na emisję przed zmianą strategii kampanii.

Sprzedaż zautomatyzowanego kupowania polega na tym, że oszczędza reklamodawcy pieniądze, usuwając interwencję na poziomie ludzkim z