Jeśli chcesz aby Twoja strona była popularna - wypozycjonuj swoją stronę
.
Pomożemy Ci to osiągnąć.
Pamiętaj jednak, że
i w tej branży działają profesjonalne firmy, dlatego jeśli słowo kluczowe jest trudne, zleć tę pracę profesjonalnym pozycjonerom.
System 3w- CMS pozwoli Ci ustawić wszystkie meta tagi, nie tylko dla całego serwisu, ale dla każdej z podstron osobno.
Dbając o treści na stronie i meta tagach, oraz katalogowanie możesz liczyć na
pierwsze pozycje i mnóstwo odwiedzin.
Twoje działania w skrócie:
- wybierz słowa kluczowe,
- umieść je dla stron i podstron, popraw swoje znaczniki meta (seo description,
seo keywords i title),
- dodawaj stronę do katalogów
- pozyskuj linki.
Wybór
słów kluczowych:
Pozycjonowanie
zacznij od wybrania słów kluczowych, które są
związane z Twoją stroną. Jeśli strona to sklep sprzedający agd i akcesoria to zacznij od słów kluczowych: agd, akcesoria i podobnych. Jeśli słowa te są trudne do
osiągnięcia trzeba wtedy zastanowić się nad innymi sposobami
- zawęzić wyszukiwanie słów kluczowych
- „agd twoje miasto" to dużo łatwiejsza fraza,
dużo
lepsza dla twojej lokalizacji.
Jeśli chcesz wiedzieć, jakie
słowa ludzie wpisują do wyszukiwarek, możesz
skorzystać z bezpłatnych narzędzi takich jak np.: Google Trends
(http://www.google.com/trends)
SEO (Search Engine Optimization) to dwa równoległe zakresy działań:
1/ optymalizacja strony
2/ pozycjonowanie
Optymalizacja
strony
Tytuł i meta (seo description, seo keywords i title)
Słowa, które wybierzesz, powinny się pojawiać w treści Twojej
strony. Należy zacząć od znacznika. Znacznik
tytułu w kodzie HTML to dla robota wyszukiwarki bardzo ważny element. Dla
naszego wymyślonego sklepu z agd ułożylibyśmy go tak:
Agd, akcesoria - duży wybór, sklep AGD, Gdańsk
Słowa są wpisane w mianowniku, bo tak najczęściej będą je wpisywać
użytkownicy wyszukiwarek. Maksymalna zalecana długość znacznika
title to 75 znaków.
Następnie zajmiemy się tagami meta (seo description, seo keywords i title).
Description
to jeden z niewielu meta tagów, który jeszcze ma znaczenie. Powinien zawierać dobrze sformułowany opis
strony przy użyciu słów kluczowych. W wielu przypadkach w w
wyszukiwarkach jest to opis, który pokazuje się w wynikach,
więc powinien również zachęcić do wejścia na stronę.
Ograniczamy go do 255 znaków.
Keywords. Wypełnienie go
słowami kluczowymi może mieć znaczenie, gdyż przez niektóre
wyszukiwarki znacznik ten traktowany jest jako zwykły tekst, ale co
ważniejsze - nie powinno się nadmiernie powtarzać słów
kluczowych w znaczniku keywords. Nie wrzucajmy tam też spamu, czyli
słów kluczowych nie związanych z nasza stroną. Tag
ograniczamy do 1000 znaków.
Wyróżnianie
w tekście.
Znaczniki
itp. mogą posłużyć do nadawania
większej
wartości słowom kluczowym. Nie można jednak łamać pewnych zasad
i nadużywać tych znaczników. Znacznik h1 powinien być użyty
na stronie najlepiej tylko raz. W kodzie przed znacznikiem h1 nie
powinno być żadnego ze znaczników z tej grupy.
Dodatkowym
wyróżnieniem słowa kluczowego mogą być znaczniki - wytłuszczenie, kursywa i podkreślenie.
Nawigacja
Stwórz menu tak, aby wyszukiwarka mogła dostać się do każdej z podstron
w maksymalnie trzech kliknięciach. Jeśli to nie jest możliwe,
stwórz mapę strony - czyli taką podstronę, gdzie znajdują
się linki do wszystkich pozostałych.
Aby uzyskać podobny efekt
oraz mieć dostęp do wielu statystyk i danych na temat swojej strony
możesz podłączyć do niej usługę Google SiteMaps w narzędziach
dla webmasterów
(https://www.google.com/webmasters/tools/docs/pl/about.html).
Nazywanie linków ma duże znaczenie. Linki do podstron należy budować
w taki sposób, by w ich opisie znajdowały się słowa
kluczowe. Aby link pomógł w autopozycjonowaniu się strony
można nadać mu taką postać: AGD i inne słowa kluczowe
Przy
budowie dobrze zoptymalizowanej strony należy unikać za wszelką
cenę menu w postaci javascript czy flasha. Menu i wszystkie linki
powinny mieć swoje odpowiedniki w prostym kodzie HTML. Budowanie
menu we flashu może sprawić, że robot poza stroną główną
nie zindeksuje żadnej z naszych podstron.
Spam w kodzie
Spam w kodzie to te metody wciskania słów kluczowych bądź
zmieniania strony, których nie akceptują wyszukiwarki. Nawet
jeśli używając spamu można dostać się na chwilę na pierwsze
miejsca wyników, należy liczyć się jednak z możliwością
dostania całkowitego 'bana', czyli usunięcia strony z Google.
Za spam w kodzie uważa się:
-
ukrywanie właściwej strony, a
robotom pokazywanie innej, specjalnie przygotowanej,
-
stosowanie wszelkiego rodzaju
przekierowań, które mają oszukać robota,
-
nadmierne powtarzanie
słów kluczowych,
-
stosowanie hidden text - czyli
pisanie np. czarną czcionką na czarnym tle,
-
stosowanie niewidzialnych
powierzchni, bądź zasłanianie tekstu innymi,
-
opisywanie obrazków
samymi słowami kluczowymi, niezgodnie z treścią obrazka,
-
nagminne stosowanie znacznika,
Pozycjonowanie
strony
Zdobywanie linków
Cały proces pozycjonowania dobrze zoptymalizowanej strony można
sprowadzić do jednej czynności: dodawania linków zwrotnych
do tejże strony na innych stronach.
Więcej linków
Czasem konkurencja na daną frazę jest tak wysoka, że dodawanie do
katalogów to za mało. Wtedy potrzeba nam dużo więcej
linków zwrotnych o znacznie większej mocy.
Pierwszy sposób to pozyskiwanie linków poprzez promowanie
strony w społecznościach. Linki na otwartych forach, blogach, księgach
gości potrafią być wartościowe. Linki te nie mogą być
oczywiście spamem!
Drugi sposób, bardzo popularny pozycjonowania stron www , to wymiana linków. Na
forum.optymalizacja.com możemy dać ogłoszenie o wymianie.
Zazwyczaj następuje między stronami o podobnych PageRank, czyli
oceną strony w skali 1-10 wg. Google. Kluczowe jest to, aby strony z
którymi się wymieniamy były w jakiś sposób
zbliżone
tematycznie do naszej. Takie linki ze stron tematycznych dają dużo
więcej, niż ze stron niezwiązanych.
Trzeci sposób to kupowanie linków. Linki kupuje się na
określony okres, najlepiej ze stron związanych tematycznie o
wysokim PR. Należy jednak bardzo sceptycznie podchodzić do
kupowania linków z nieznanych źródeł -
PageRank można oszukać, a drogie linki mogą się okazać bezwartościowe.
Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami w zakresie pozycjonowania stron www napisz box@solidside.pl
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego na stronie.
|