Firmowa strona www - jak ją zaplanować i zbudować?
Planując
budowę firmowej strony intrenetowej powinniśmy przede wszystkim zastanowić się
co chcemy poprzez nią wypromować czy to firmę? czy to produkty?
W 90 przypadkach na 100 chcemy wypromować nasze produkty czy usługi. Jak się do tego zabrać?
Nie
wystarczy napisanie kilku tekstów o naszych produktach i zamieszczeniu ich
na stronie - chyba, że potrzebujemy tylko wizytówki internetowej.
Wszystkie
nasze produkty muszą mieć merytorycznie jasne, rozbudowane,
indywidualne, niepowtarzalne i możliwie pełne opisy. Powinny one zawierać
wstęp (zajawkę) oraz pełny artykuł - tekst dotyczący naszego wyrobu.
Musimy pamiętać o tym, że nasz Czytelnik (potencjalny Klient) chce
znaleźć możliwe jak najwięcej informacji. Jeśli nie znajdzie ich u Nas szybko zacznie szukać gdzie indziej.
Strony internetowe
rządzą sie kompletnie innymi prawami niż inne materiały reklamowe. Tu
musimy nastawić się na merytorykę i rzeczowość. Każda z podstron witryny
powinna w miarę możliwości być nasycona dużą ilością słów kluczowych
dotyczących danego wyrobu. Musimy też zadbać o rozwijanie działu nowości
na stronie. Sprawi to, że strona żyje i rozwija się tak samo jak Firma.
Pokaże wyszukiwarkom internetowym i użytkownikom, że warto zaglądać na
nią ponownie, a co za tym idzie - przespieszy indeksację i znacząco poprawi pozycję w wynikach wyszukiwania.
Błędy popełniane bardzo często na stronach firmowych:
-
Zaniedbanie rozwoju strony. Strona raz zrobiona pozostaje nie zmieniona przezcałe lata, nie są dodawane na niej nowe wpisy, aktualności czy nowości. Im rzadziej dodajemy artykuły, tym rzadziej zaglądać do nas będą roboty sieciowe, a co za tym idzie i użytkownicy. Strona będzie coraz niżej w rankingach.
-
Kompletnie nie przemyślane tytuły stron i podstron, które są bardzo ważne przy pozycjonowaniu np.: tytuł bardzo często występujacy na stronach: "Co proponujemy?" , "O firmie" , "Strona główna". Czy naprawdę tak bardzo zależy nam na tym by nasza strona firmowa wyskakiwała w googlach po wpisaniu frazy: np.: "Strona główna"? Tylko kto ją wpisze oprócz nas w tej chwili?. Chyba nie warto o takie czy podobne słowo lub frazę walczyć. Wystarczy wpisać w google hasło "Co proponujemy?" i zobaczyć ile jest wyników - ponad 8 mln, "Strona główna"- 150 mln, "O nas" - 54 mln, a więc tyle błędów (miliony) zmarnowanych okazji do wykorzystania, ale w zupełnie inny sposób. Czasami zastanawiam się czy nie zrobić rankingu najczęściej używanych tytułów artykułów :)
-
Zaniedbanie wpisywania odrębnych opisów i tytułów strony w tzw. metatagach.
-
I na koniec błąd podstawowy i najczęstszy: na stonie wejściowej nazwa Firmy w tytule strony !!! No chyba, że nasza firma to cocacola :)
Z elementów wręcz niezbędnych na firmowej stronie internetowe są aktualności - nowości, wraz z kanałem informacyjnym RSS lub ATOM. Obydwa te mechanizmy bardzo przyspieszają pozycjonowanie stron intrnetowych. Pozwalają tanim kosztem wypromować naszą witrynę, a co za tym idzie i Firmę. Mechanizm najprościej mówiąc jest taki, że roboty google najpierw zaglądają do rss-a i aktualności i z tamtąd pobierają dane do indeksacji. Mapa strony (sitemap) w formacie xml - informuje ona roboty sieciowe o ilości stron, podstron i linkach na Naszej witrynie internetowej. Dobrze rozbudowane statystyki i analizy ruchu na stronie.
Jeśli jesteś zainteresowany naszym systemem cms napisz box@solidside.pl
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego na stronie.
świadczymy również usługi z zakresu: pozycjonowanie stron www
|